האזינו • אבי בניהו: ליצמן וגפני הם פורצי דרך בציבוריות הישראלית

    ישראל פרייא 2 Comment on האזינו • אבי בניהו: ליצמן וגפני הם פורצי דרך בציבוריות הישראלית
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החלטת בג"ץ אמש לאסור על ליצמן לכהן כסגן שר במשרד הבריאות, מעוררת דיון ציבורי נרחב,. בתוכנית "מדברים אקטואליה", התראיין תא"ל אבי בניהו, לשעבר דובר צה"ל, לבצלאל קאהן ולדוד חכם, והביע תקווה כי ליצמן ימשיך במשרד הבריאות, גם בסיטואציה החדשה שנוצרה.

    "נחשפתי לליצמן כאזרח מן השורה" -סיפר בניהו- "עקבתי אחר מהלכיו, ראיתי את השמחה בעיני מנהלי בתי החולים כשהוא חזר לתפקידו, זה מלמד יותר מכל על נחיצותו למערכת. אני רואה בו אדם רציני, שבא לתפקיד בכובד ראש, מתוך אחריות וממלכתיות".

    הוא מנה מספר מהלכים מרשימים שהוביל ליצמן, למרות העליהום נגדו, ביניהם מינוי מנכ"ל מקצועי, שאיננו רופא, למשרד הבריאות, העמדתו של פרופסור רוטשטיין בראשות הדסה, וההחלטה בנושא הקנאביס "שבוודאי התקבלה באישור גדולי התורה".

    "למרות שלא בחרתי בליצמן וגפני, אני רואה בהם נציגים שלי, וכמוני יש עוד רבים בציבור הישראלי" בניהו הכריז על ליצמן וגפני כפורצי דרך, כשהם ממלאים את תפקידיהם בצורה מעוררת השתאות שזוכה להערכה בציבוריות הישראלית כולה.

    כשהתבקש בניהו להתייחס למגיש העתירה יאיר לפיד ולמניעיו, אמר בניהו כי לפיד עושה עבודה אופוזיציונרית טובה, ובעיניו יש כאן עניין של ציונות ושבועת אמונים. "אך בימים אלו חשוב להסתכל המשותף, הנציגים החרדים עושים עבודה נהדרת, מתוך מאמץ גדול להתקרב איש לרעהו".

    בניהו סירב להתייחס להדלפות בתקשורת מאהוד ברק ושמסעירה את המערכת הבטחונית. "שומר את מחשבותיי לעצמי. בערב ראש השנה הייתי מייחל ורוצה שתימצא הדרך, ייגבר השכל הישר, ושברק אשכנזי וכל הגורמים הנוגעים בדבר יילחצו ידיים וישאירו את העניינים האלו מאחוריהם. מדובר באנשים עתירי זכויות, והעיסוק בפרשייה גורם נזק להם ולמדינה".

    רמז זעיר לדעתו על המתרחש ניתן היה לקבל מסיכומו את הפרשה כ"ניסיון לאפות עוגה שכבר 5 שנים נמצאת במיקסר, ללא חומרים מייצבים…".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ליצמן הוא פשוט תותח על זה ממש מרגש לראות איך הבן אדם הזה עושה את שליחותו ומביא הרבה קידוש ה' ורואים בזה גם את כוח המשלח שהם גדולי ישראל …………………….כמובן

    2. 1

      תותח תותח אבל קצבאות אין במבחן התוצאות הוא כשלון